inga riktiga vänner

Det jag stör mig på mest är ''vänner'' som bestämmer vad du ska göra! dom som ringer dig när dom inte har någon annan att vara med eller springer efter dig när du ska hem för du har hennes saker, inte för att hon vill göra dig sällskap. Som tjaffsar med dig framför alla andra och höjer rösten utan anledning och inte ens låter dig prata klart. Som ber dig hålla käften när ni diskuterar någon allvarligt. Som inte accpeterar ett nej! Som man alltid måste ''lyda'' för att det inte ska bli något tjaffs. folk har märkt och sagt till mig att jag inte vågar säga nej till dig. Men det är inte det, jag vågar säga ett starkt nej! det är för att jag inte orkar tjaffsa med dig för jag vet hur du reagerar på allt som jag säger. Om jag säger emot så blir det bara massor med tjaffs. Så visst jag gör oftast det du säger för att jag inte vill bråka med dig, för jag inte orkar med allt annat. men vad är det för vän som gör så? och du ska föreställa en av mina närmaste vänner? tss du beteer dig som du våre min chef eller någonting! jag måste börja stå upp för mig själv, sluta hunda, sluta låta folk trampa ner på mig som om jag vore en dörrmatta! jag måste börja visa mer självrespekt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst menar du claudia? Bra blogg iaf.

2012-01-15 @ 15:09:37
Postat av: Anonym

vem är du?

2012-01-15 @ 15:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0