Vad skulle jag gjort om jag fick flera miljoner? Drömmar (VARNING FÖR DEN STÖRSTA BOKEN NI SÄTT)

Det beror på hur gammal jag är när jag får de men vi säger att jag är 18 år gammal och vann cirka 10 miljoner kronor. Jag skulle nog inte hoppat av skolan men jag skulle däremot satsat mindre, alltså att ha målet att få G i de flesta ämnena för att ha tid med annat. Jag skulle på fritiden ta körkort och köpa mig en FET, STOR OCH SVART BIL!!!!!! Köpa den första, bästa och inte för dyr lägenhet. Helst en tvåa, nybyggt inne i förorten som tex i Farsta eftersom att det kan bli för mycket ''liv'' inne i stan. Inreda min lägenhet själv skulle jag gjort och jag vet precis hur jag vill ha den. Mysig, mordern, antingen svart och vitt eller brunt och vitt, alltså inte för mycket färger. På nedervåningen helst med en liten altan där man kan sitta med sina vänner en sommar kväll och grilla. Sedan så älskar jag ju hundar men det är så mycket ansvar så jag skulle vilja ha en vit katt med blåa ögon och rosa nos som ska heta Rosa. Så ibland om jag känner mig ensam så kan jag ju umgås med min lilla katt haha.
 
När jag har fått iordning med min bil och lägenhet samt inredning (och godkänt i alla skolämnen vilket inte är något stort problem) och tagit studenten så jag festat loss så jag inte längre orkar festa mer!) så vill jag öppna ett eget cafe! Cafet ska ligga mitt inne i stan eller i något stort centrum. Själva lokalen så kan jag lägga några miljoner på det om det nu behövs samt inredningen som ska vara vädligt mordent. färgen ska vara brun (brunt trä eller kakel golv, brun kassa och bardisk av fint trä, svarta stolar, bruna bord och vita väggar) och det lär ju kosta några miljoner att fixa allt med cafeet men sedan så kommer man ju att tjäna på det i månaden då jag som egen företagare tjänar rätt så bra..
 
Vi säger att lägenheten kostar runt 1.5 - 2 miljoner så har jag då kvar 8 miljoner. Körkort och bil sammanlagt typ 500 000 kronor = 7,5 milj kvar. Cafet kostar väl allt sammalagt 5 miljoner (vill inte ha så stort cafee) så har jag runt 2,5 miljoner kvar. Med de så vill jag ge bort lite till min mamma och syster samt sjänka en summa till behövande folk utomlands.
 
Jag vill inte sjänka pengarna till ett speciellt företag eftersom att de själva tar en summa av pengarna till sina egna löner. Så därför vill jag resa runt om i världen och hjäpa barn och vuxna som verkligen behöver pengar för att överleva. Jag vill alltså själv ''dela ut'' mina pengar så att de hamnar i rätta händer. Jag menar några tusen kronor här i sverige är värda så otroligt mycket i te x Indien, Afrika och andra drabbade länder så att folk kan klara sig i flera månader med de. Plus så får jag ju resa runt om världen vilket blir kul för mig. Jag får se hur andra människor lever och hur de gör för att klara sig. Jag vill helst ta med någon vän så det blir lite extra kul och såklart ska jag bjuda henne/honom på allt det vi gör. När jag har hjälpt så många som jag har kunnat och har råd med så vill jag upptäcka andra delar av världen som inte är lika drabbade. Jag vill lixom till Australien och dyka/snorkla i vattnet, klättra på berg och titta på alla häftiga och udda djur som finns där. Sedan till kanske USA och se hur det är att leva där om det verkligen är som på film?
 
Efter jag upptäckt de mesta delar av världen och hjälpt människor med pengar så har jag väl inte så mycket pengar kvar av ''mina 10 miljoner jag vunnit'' . Men sedan får man inte glömma mitt cafee som det säkert går jätte bra för eftersom att jag har min syster eller någon nära vän som chef där medans jag är borta som drar in rätt så bra med pengar. Jag kommer ju att bli en aning trött efter allt resande så då ska jag bara hem till min älskade mysiga lägenhet och min katt Rosa och bara softa, festa, jobba, träna och bara leva livet. Hela resan gör jag då efter studenten så då har jag ju ingen skolgång att oroa mig över. Cafeet kommer jag väl att älska att jobba i med tanken på att det är MITT! jag kan ju ta ledigt när jag vill bara jag har någon som tar över medans. Jag ska också åka på charter resor till massor med festorter som Magaluf, Cypern och Alanya med ett gäng vänner!
 
Jag får inte glömma all shopping!!!!! De 2,5 miljonerna jag hade kvar (innan jag skulle skänka bort en stor summa av de) så skulle jag shoppat för cirka 100/200 000 kronor. Skulle köpt mig massor med fina blusar, linnen, jeans, koftor, märkesväskor, fräscha hygien prylar och massor med söta underkläder.
 
Såhär kommer det att forsätta! som man märker så tar pengarna slut rätt snabbt med tanken på det jag vill göra, så då får jag leva mig med lönen jag får (vilket är en bra lön förhoppningsvis). Eftersom att jag kommer vara så ung med ett eget cafe så vill jag anlita en äldre person som har mer erfarenhet av ekonomin och ordningen och så och självklart ska den personen att få mer lön en alla andra eftersom den blir ju som en chef. (Emnna du kan ju börja jobba där, behöver dig som ekonom :) )
 
När jag blir lite äldre och har sparat massor med pengar så vill jag köpa en liten lägenhet i Mallorca eller i Turkiet då jag kan åka dit ibland och när jag inte är där så kan jag hyra ut den till folk som ska dit..
När jag är över 25 så hoppas jag på att träffa den rätta kärleken som jag kan få TVÅ barn med. Efter det har jag inte tänkt ut så mycket.. Jag kommer förmodligen att sälja min lägenhet för ett högre pris en vad jag köpte den för och sedan ta lån om det behövs och flytta till en fin och mordern villa. sedan får vi se vad som händer ..
 
Som sagt. har man pengar kan man göra ALLT man vill! Om vi ska snacka på riktigt här så kommer jag inom en snart framtid att börja jobba och spara mina pengar till körkort och köpa en begagnad bil för några tusenlappar. Jag ska spara så mycket så att jag kan resa till Australien och bagbacka runt delar av landet efter studenten. Jag är ganska intresserad av Australien så dit är ett MÅSTE att jag ska åka till. Senare så ska jag ta ett lån på 1-2 miljoner och köpa mig en liten lägenhet att bo i. Forsätta att jobba ska jag göra och bara leva ett vanligt liv. Sjänka pengar kommer jag att göra men inte som jag skrev ovanför
. Det kommer bli mindre summor och då ska jag sjänka genom företag. Träna och utbilda mig till polis ska jag också göra så fort jag kan.
 
Oherregud jag har aldrig skrivit såhär mycket förut men mina drömmar bara kommer fram och mina fingrar kan inte sluta skriva.... Men om jag då vann 10 miljoner så skulle jag börjat smått och som ung och slutat som störst. well, det var det. Nu måste jag avrunda! hejdååå :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0