Är så trött på..

Folk som hela tiden ifrågasätter mig saker som tex - varför har du på dig det där? Tycker du att din ring är fin eller? Varför slingade du ditt hår sådär? Tycker du att du var fin idag eller? Och att det här ska komma från mina vänner? Okej om man frågar om lite tips och att ens vänner ska vara ärliga när man själv är osäker men när man väl en dag är självsäker så ska alltid någon sänka ner en med dåliga kommentarer. Vissa kanske säger det på skoj men det är inte ens kul? Jag HATAR när folk ska kommentera en och påpeka onödiga saker! Anledningen att jag kanske har på mig dessa kläder är väl för att jag tycker det är fint och att jag trivs i det annars skulle jag väl aldrig tagit på mig det? Jag skulle väl inte häller slingat mitt hår såhär om jag inte tyck det var fint? jag menar det är ju mening att man ska tycka och tänka olika, man ska också se olika ut! Hur kul är det om alla går runt med likadana kläder och samma frisyrer egentligen? Man SKA ju se olika ut! Visst har det hänt att jag har påpekat saker på folk någongång så jag ska inte sitta och ha dubbelmoral men det händer inte ofta!

Man lever bara för sig själv och ingen annan! Det är mitt motto som ger
Mig bättre självkänsla så varför ska jag bry mig om han eller hon tycker att jag är ful? Man ska våga ha på sig vad man vill! När jag gick i sjuan vågade jag aldrig ha jeans eller tajta tröjor så jag gick runt med legins och en tjocktröja varje dag! Det var för att jag var rädd för vad folk skulle tycka om min kropp. Jag kommer ihåg att det var i åttan jag vågade ha på mig lite mer detaljerade kläder. Jag hade så sjuuukt dåligt självförtroende då men det har iallafall förbättrats lite idag. Nu bryr jag mig inte så mycket av vad folk tycker om mig utan jag måste bara lära mig att trivas i min kropp sen blir jag nöjd!

Oj nu skrev jag lite saker som satt på tankarna, måste verkligen sova nu Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0