framtid, gymnasium!

okej jag måste verkligen börja bestämma mig vad jag vill bli, eller iaf vilken linje jag vill gå på i gymnasiet. det finns så mycket jag vill bli och så mycket jag vill göra så jag vet inte. de jag har tänkt på mest är att bli polis, journalist,flygvärdinna. men jag vill också jobba med barn men det är inget jag funderat mycket över utan bara som en kul grej med tanke på att man inte tjänar så mycket som det. om jag ska bli journalist så är det välidgt svårt att få jobb eftersom det utbildas så många journalister i svergie. polis är det inte häller så lätt att bli men vad jag vet så söker de oftast personer med utlänsk bakgrund osv. men jag har läst att de inte utbildar så unga poliser så därför funderar jag på att bli flygvärdinna faktist, man tjänar ganska bra och många tycker det är väldigt kul och man får jobb direkt eftr utbildningen. men det är ett jobb som man inte tänker sig ha hela livet eftersom det är mycket annurlunda arbetstider jag menar man jobbar ju ganska mycket på heltid och så. därför skulle jag vilja bli polis efter jag tröttnat på att vara flygvärdinna (om jag gör det) lite svår att förklara hehe.

men det här med gymnasiym vet jag faktist inte vilket jag ska välja. jag funderar på fredrika bremer gymnasiumet för att de har så många linjer att välja mellan. eller farsta gymnasium eftersom det ligger ganska nära mig och den har fått ett ganska bra rykte. eller bernadotte gymnasiet.

men jag vet inte häller vilken linje jag ska välja. jag tror jag vill gå på sambeteende för jag vill veta om människans beteende och sånt, eller journalist och skrivar linjen men då är det bara om jag är säker på att jag vill på journalist.

men som de flesta vet så älskar jag att sjunga och att få gå i en skola och göra något som jag älskar skulle vara sjukt kul. jag har tänkt mycket på att söka in till rytmus musik skola som är svergies bästa musik skola. där skulle jag vilja gå singer/songwriter linjen och då måste man gå på en audition innan och sedan får man se om man kommer in. de är inte så många som kommer in där  med tanke på att många söker in dit. de flesta som går / gått där säger att man trivs jättre bra alla är som en familj typ. mohombi har också gått där och molly från idol går där nu hehe. men den ligger i nacka vilket är en bra bit bort från farsta. men jag tror jag ska söka in dit och om jag inte kommer in där (pga audition) så börjar jag säkert i fredrika bremer eller bernadotte gymnasiumet med sambeteende som linje...

Kommentarer
Postat av: Flygvärdinnan

Hej! Svar på din fråga kommer i nästa frågestund på bloggen. :)

2011-10-24 @ 10:56:10
URL: http://www.flygvardinnan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0